Frågor & svar
Så fungerar Blomverket
Vi ville ta det traditionella blombudet till en ny nivå och skapa en blomsterbutik online för att underlätta människors vardag! Vår dröm blev till verklighet och ett nytt blomsterkoncept var fött! Med nya idéer följer nya frågor – här vill vi ge dig svar!
Vi vill att du ska känna dig nöjd och trygg med ditt köp hos oss på Blomverket oavsett om du beställer ett enskilt blombud eller vill börja prenumera på blommor. Här följer våra svar på några av de vanligaste frågorna vi får ifrån våra kunder. Tveka inte att höra av dig till oss om du har några fler funderingar.
Om våra leveranser
När du lagt din beställning packas din bukett i en vacker blombox med vattenomslag och skickas från oss via Postnord direkt till dörren/postlådan beroende på vart i landet du bor samt beroende på leveransdag (see terms and conditions) . Observera att mottagaren inte behöva vara hemma vid leveranstillfället.
Vi levererar blombud tisdag-fredag. I Västra Mälardalen kan vi även leverera på måndagar om du ringer oss med din beställning.
Postnord levererar dagtid (tid på dygnet kan skifta). Observera att +1 dag kan inträffa i undantagsfall av logistiska skäl utanför vår kontroll, vänligen kontakta oss om problem skulle ha uppstått på grund av detta så kompenserar vi självklart.
Din bukett kommer att ställas utanför din dörr/postlåda oavsett om du inte skulle vara hemma eller vaken vid leveranstillfället.
Ja! Alla våra blombud levereras direkt hem till din dörr/postlåda i hela Sverige. Om ditt postnummer mot förmodan inte skulle godkännas när du lägger din blombeställning, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig vidare.
Vid risk för några minusgrader kommer din bukett att packas i varmare boxar alt levereras till ombud. Mottagaren meddelas då i god tid och vi försöker tillgodose ditt behov så långt vi kan för att hitta bästa lösningen.
Ja, i Västra Mälardalen kan vi leverera buketter samma dag. För mer info kring stopptider och leveransområden, se this.
Om våra buketter
En bukett från Blomverket innehåller färska snittblommor* i säsong direkt från den Holländska auktionen. Vi försöker att i största möjliga mån undvika blommor med stark doft och färgade inslag. Eftersom vi valt att korta ned leden från odlare till kund genom att hoppa över ”grossistledet”, kan våra buketter hålla en högra kvalité samt bidra till ett mer hållbart sätt att hantera blommor. Vi jobbar även med att på sikt kunna plocka in närproducerade och helt giftfria blomsorter för den som så önskar.
Vi designar och binder varje veckas bukett helt på egen hand för att kunna garantera att innehållet är densamma oavsett vart i landet du bor!
Buketten levereras i en vacker och exklusiv box för en riktig wow-upplevelse vid mottagandet. Buketten är bunden med ett lyxigt sidenband och försedd med ett vattentåligt omslagspapper. Stjälkarna är placerad i en vattenburen oasis för att klara sig flera dagar utan vatten under leveransen.
Om vår blomprenumeration
Yes! Du väljer om du önskar få din helgbukett levererad varje, varannan eller var fjärde vecka när du beställer din blomprenumeration.
Ja! Du väljer själv om prenumerationen ska vara fast (3 mån, 6 månader eller 12 månader) eller löpande. Du kan närsomhelst välja avsluta din prenumeration, dock senast 3 dagar innan nästkommande leverans.
Om våra enskilda blombud
Yes! Varje vecka designas en ny bukett som innehåller samma slags blommor både för våra engångsbuketter och prenumerationsbuketter.